מטלת ביצוע – עברית לדוברי ערבית

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • עברית לדוברי ערבית במודל "איחוד מול ייחוד"
  • מורים מקצועיים לעברית במגזר הערבי בחטיבה העליונה


  • 07/11/2019
  • 30
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.

הקורס "מטלת ביצוע לחטיבה העליונה בבתי ספר ערביים"  נותן מענה למורים  בחלק הפנימי של 30% בשתי יחידות ההגבר ל- 5 יח"ל אך הוא רלוונטי גם לכלל המורים בבתי הספר העל יסודיים, חלק פנימי זה מתמקד בחלק היצירתי של למידה משמעותית. הקורס כולל שני מפגשים סינכרוניים, וכל תהליך הלמידה מתקיים ברשת האינטרנט מביתו של המשתלם.

הקורס מחולק ליחידות לימוד וירטואליות הכוללות הרצאות, סרטונים, חומר תיאורטי ומשימות לביצוע, המשימות יועלו לקבוצות הדיון כבסיס לשיח ולגיבוש תובנות מקצועיות.

מטלת ביצוע שייכת ל"משפחה" הרחבה של הערכה חלופית ובאופן ממוקד יותר: לסוגי תהליכי הל"ה (הוראה, למידה, הערכה)השמים במרכזם תהליכים של חקר פעיל בתוך העולם הרלוונטי לתלמידים. במרכז מטלת ביצוע נמצאת: בעיה,(נושא, שאלה)  אשר עפ"י רוב היא בעיה מעשית (ולא תאורטית או פילוסופית, כלומר: מדובר בבעיה הקיימת בעולמו  האמתי של התלמיד), התלמידים מתבקשים לחקור וללמוד על מנת להציע לה פתרון.

כמו כן, המורים לעברית בחטיבה העליונה יתנסו במתודולוגיה של מטלת הביצוע וירכשו כלים להנחיית תהליך של למידה משמעותית והערכה חלופית.

יש לזכור שבקורס זה יהיה שימוש בדוגמאות ממספר תחומים (אזרחות, יהדות ושפות).

מטרות הקורס והנושאים המרכזיים

  • הטמעת יכולות של למידה עצמית ויצירת הרגלי למידה שילוו את הלומד לאורך שנים.
  • פיתוח כושר גנרי של פתרון בעיות הכולל יכולת אנליזה, סינתזה והערכה, שיוכל להיות מיושם בכל בעיה חדשה ובלתי מוכרת.
  • שיפור הידע המקצועי על ידי שיפור יכולת הזכירה.
  • הגברת מוטיבציה ללמוד על ידי העברת האחריות ללמידה אל התלמיד עצמו.
  • שיפור ההבעה וההבנה של התלמידים הערבים הלומדים עברית כשפה שנייה.

קהל היעד

מורים מקצועיים לעברית במגזר הערבי בחטיבה העליונה בעלי חשיבה 'מחוץ לקופסה', המעוניינים לקדם למידה משמעותית, רלוונטית וחווייתית בתחום הוראת העברית כשפה שנייה.

מנחה הקורס

שריף ח'לאילה– מדריך ארצי בהוראת העברית בבתי ספר ערביים.

היקף הקורס ודרישות לקבלת גמול

הקורס בהיקף של 30 שעות מוכר לגמול באופק חדש ובעוז לתמורה. כל תהליך הלמידה מתקיים ברשת בתוך הקמפוס הווירטואלי לעובדי ההוראה בישראל. הקורס מחולק ל-7 יחידות לימוד מקוונות הכוללות חומר תיאורטי (הרצאות, סרטונים, חומרי קריאה) ומשימות לביצוע. על מנת לקבל 30 שעות גמול עם ציון יש לבצע את כל המשימות באתר הקורס, כולל משימת הסיכום.

מפגש פתיחה

הקורס ייפתח ביום חמישי 7.11.2019 במפגש סינכרוני בשעה 20:30. 

סילבוס מפורט של הקורס יפורסם באתר הקורס.