פדגוגיה דיגיטלית מיטבית מקרוב ומרחוק – תרבות יהודית ישראלית

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • תרבות יהודית ישראלית
  • מורים לתרבות יהודית ישראלית בכל שכבות הגיל

  • 19/01/2022
  • 30
הקורס סגור להרשמה

"שָׁלוֹם שָׁלוֹם לָרָחוֹק וְלַקָּרוֹב …" (ישעיהו נז, 19)

איך מקיימים שיח זהות ודיאלוג עם המקורות מרחוק? האם אפשר ללמוד בחברותא דרך המחשב? מה למדנו בשנה האחרונה בפדגוגיה דיגיטלית, ובמה נרצה להתפתח עוד?

אודות הקורס

הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד",  מודל שמבוסס על קורס גנרי משותף לכל תחומי הדעת שעובר התאמה  מיוחדת  לכל תחום . הקורס בהובלת האגף לפיתוח פדגוגי של המזכירות הפדגוגית, מנחה הקורס במסגרת תחום הדעת וצוות מטח.

השנה וחצי האחרונות מעמתות אותנו עם מציאות מורכבת שמאלצת את כולנו לחשוב בצורה גמישה ולתכנן מחדש את תהליכי ההוראה הלמידה וההערכה בבית הספר ומחוצה לו. המורים נמצאים כיום על רצף רחב בנושא ההתנסות בפדגוגיה דיגיטלית מקרוב ומרחוק.

הקורס הנוכחי מציע ללומדים ללמוד ולהתנסות בפדגוגיה דיגיטלית מיטבית מקרוב ומרחוק: למידה מעורבת (היברידית) הכוללת גם שילוב בין למידה מקוונת מרחוק בבית עם למידה מקרוב בבית הספר.

בקורס נתמקד בשלושה צירים מרכזיים בלמידה מרחוק – הציר הפדגוגי, הציר הטכנולוגי והציר החברתי-רגשי.

בציר הפדגוגי נעסוק בגיוון והתאמה של דרכי ההוראה, הלמידה וההערכה ללמידה מרחוק.

בציר הטכנולוגי נלמד להתאים את הכלים הטכנולוגיים לצרכים הפדגוגיים שלנו.

בציר החברתי-רגשי נתייחס לסוגיות של ניהול הכיתה כיחידה חברתית. סוגיות אלה כוללות שמירה על קשר בלתי פורמלי עם התלמידים, תמיכה בתלמידים מתקשים וטיפוח רווחת התלמידים.

מסלול חדשני זה נבנה בחלקו מיחידות לימוד קיימות שפותחו במסגרת המסלול "למידה מיטבית מרחוק" בתשפ"א, ובחלקו מיחידות לימוד חדשות המבקשות לתת מענה לצורך המשתנה של מורים בתהליכי פיתוח מקצועי בכל הנוגע ללמידה ההיברידית .

לתשומת לבכם: המסלול יכלול בחלקו יחידות לימוד גנריות לבחירה, שיאפשרו לכל מורה להבנות לעצמו את תהליך הלמידה שלו בהתאם ללימודיו בעבר, לצרכים האישיים שלו ולמידת המומחיות שלו בנושאים השונים.

בצד ההיבטים הגנריים הקורס ייגע בהיבטים שונים הקשורים לעבודתו של המורה לתרבות יהודית ישראלית, תוך זיהוי וגיבוש ארגז כלים אישי ויעיל לצרכים המשתנים של הלמידה ההיברידית בתחום הדעת.

מטרות הקורס

  • "הכשרת הלבבות" ללמידה מרחוק וללמידה מעורבת (היברידית)
  • פיתוח חוסן לשימוש בלמידה מרחוק מעורבת גם בזמן שגרה
  • פיתוח תפיסה אג'ילית (זמישה – זריזה וגמישה) של מורים כלפי הלמידה
  • פיתוח היכולת לזהות נכון צורך פדגוגי ו/או דידקטי שעולה מתוך המציאות החדשה ולהתאים לו מענה ספציפי באופן גמיש
  • פיתוח היכולת להעריך את המענה ולשפר אותו

קהל היעד

מורים לתרבות יהודית-ישראלית ולתחומי היהדות בכלל בשכבות הגיל השונות

מנחה הקורס

אריאל אביב

היקף הקורס

הקורס הינו בהיקף של 30 שעות (גמול עם ציון), מוכר לאופק חדש ו/או עוז לתמורה.

דרישות לקבלת גמול

  • יש לקחת חלק פעיל בכל חלקי הקורס: במפגשים הסינכרוניים (בזמן אמת) וביצוע המשימות ביחידות הא- סינכרוניות (עבודה עצמית באתר הקורס).
  • השתתפות בפורומים ובקבוצות דיון בסביבת הקורס.
  • בתום ההשתלמות יש להגיש מטלת סיכום
  • לקבלת גמול יש דרישת השתתפות של 80%

מועד הפתיחה

הקורס ייפתח ב-19/01/2022, י"ז בשבט תשפ"ב.

חשוב לדעת

  • בהתאם לנהלים החדשים של משרד החינוך, נדרשת השלמת כל יחידה בפרק זמן קצוב.
  • לאור זאת לא נוכל לאפשר השלמה של יחידות לימוד באיחור.
  • כמו כן, קבלת גמול מותנית בהשלמת כל משימות הקורס, כולל משימת סיכום.