למידה מיטבית מרחוק- ביולוגיה

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • ביולוגיה
  • מורים לביולוגיה

  • 18/08/2020
  • 30
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד",  מודל שמבוסס על קורס גנרי משותף לכל תחומי הדעת שעובר התאמה  מיוחדת  לכל תחום .

הקורס בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.

החודשים האחרונים מעמתים אותנו עם מציאות מורכבת שמאלצת את כולנו  לחשוב בצורה גמישה ולתכנן מחדש את תהליכי ההוראה הלמידה  וההערכה בבית הספר ומחוצה לו.

המורים נמצאים כיום על רצף רחב בנושא ההתנסות בהוראה ולמידה מרחוק. ממורים שהתנסו  לאורך שנים כלומדים מרחוק ורכשו כלים להוראה מרחוק ועד כאלה שחסרים התנסות כזו.

בשל כך, פותחה לקורס זה ,כמו גם לקורסים אחרים של המזכירות הפדגוגית, יחידת מבוא הכוללת  מיפוי אישי של המורים על מנת לזהות את נקודת המוצא בה הם נמצאים היום ומציעה למי שזקוק לכך מושגים בסיסיים והתנסות ראשונית, על מנת להביא את כולם לנקודת הפתיחה של הקורס.

אנו מציעים לכל המורים ללמוד ולהתנסות בלמידה מיטבית מרחוק: למידה מעורבת (היברידית) הכוללת גם שילוב בין למידה מקוונת מרחוק בבית עם למידה מקרוב בבית הספר.

בקורס נתמקד בשלושה צירים מרכזיים בלמידה מרחוק – הציר הפדגוגי, הציר הטכנולוגי והציר החברתי-רגשי.

  • בציר הפדגוגי נעסוק בגיוון והתאמה של דרכי ההוראה, הלמידה וההערכה ללמידה מרחוק.
  • בציר הטכנולוגי נלמד להתאים את הכלים הטכנולוגיים לצרכים הפדגוגיים שלנו.
  • בציר החברתי-רגשי נתייחס לסוגיות של ניהול הכיתה כיחידה חברתית. סוגיות אלה כוללות שמירה על קשר בלתי פורמלי עם התלמידים, תמיכה בתלמידים מתקשים וטיפוח רווחת התלמידים.

הקורס יהיה בנוי משני חלקים – החלק הראשון יהיה מובנה מראש ויבסס את העקרונות העומדים בבסיס הלמידה המעורבת. החלק השני יהיה דינמי ומודולרי, ויותאם תוך כדי הקורס לכל קבוצת לומדים בהתאם לצרכים של תחום הדעת ושל המשתלמים.

הקורס יתכתב וייגע בהיבטים שונים הקשורים לעבודתו של המורה לביולוגיה ולתכנית הלימודים בתחום, תוך זיהוי וגיבוש ארגז כלים אישי ויעיל לצרכים המשתנים של הלמידה ההיברידית.

מטרות הקורס

  • "הכשרת הלבבות" ללמידה מרחוק וללמידה מעורבת
  • פיתוח חוסן לשימוש בלמידה מרחוק מעורבת גם בזמן שגרה
  • פיתוח תפיסה אג'ילית (זמישה – זריזה וגמישה) של מורים כלפי הלמידה
  • פיתוח היכולת לזהות נכון צורך פדגוגי ו/או דידקטי שעולה מתוך המציאות החדשה ולהתאים לו מענה ספציפי באופן גמיש
  • פיתוח היכולת להעריך את המענה ולשפר אותו.

מנחת הקורס

חגית קליין.

היקף הקורס

הקורס הינו בהיקף של 30 שעות,  מוכר לאופק חדש ו/או עוז לתמורה.

מועד הפתיחה

הקורס ייפתח בתאריך 18.8 ביחידת לימוד א-סינכרונית.

בתאריך 26.8 יתקיים יום למידה מרחוק (מפגש סינכרוני) בין השעות 8:30 – 11:00.