הרכז כמנהיג פדגוגי: כלים ניהוליים לרכזי מקצוע מדעיים – שלב ב'

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • מדעים במודל "איחוד מול ייחוד"
  • רכזי מקצוע מדעים ממלכתי בבתי הספר העל-יסודיים ומורים למדעים

  • 25/10/2020
  • 30
הקורס סגור להרשמה

"מחויבות פותחת את שערי הדמיון , מזמינה חזון ומעניקה לנו את החומר המתאים להפיכת חלומנו למציאות"                                                                                                                                                                                                                                          ג'יימס וומאק

אודות הקורס

הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.

משבר הקורונה מוביל אותנו לחשיבה מחודשת  אודות העשייה שלנו בקהילה כרכזי מקצוע המדעים. אנו שואלים : מה אפשר לעשות ברמה יצירתית , ברמה של יזמות ותושייה בקהילה שלנו ? איך אנו יכולים לקחת יוזמה ולנצל הזדמנויות להמציא את עצמנו מחדש בתפקיד שאנו נושאים ? במסגרת ההשתלמות נחשוב ביחד וננסה למצוא תשובות תוך כדי תנועה לגרום לעוד אנשים לקבל השראה לדרך שהם סוללים לצוותי המדעים  בבתי הספר. אנו רוצים לבנות את עצמנו מחדש על בסיס הידע והניסיון שיש לנו ועימו להמשיך הלאה ללמידה שמתכתבת עם המציאות החדשה . נלמד לשרוד ולמנף את עצמנו דרך כלים של מנהיגות יצירתית , חשיבה מחוץ לקופסא ויזמות בעולם שהפך להיות צפוי והוא בלתי עקבי באופן עקבי . השתלמות זו ממשיכה את קודמתה משנה א', והיא  מציעה לרכזי המקצוע מדעים  גישות ושיטות נבחרות לניהול מקצועי של תחום הדעת ושל הצוות המקצועי. לקראת שנה"ל תשפ"א, המזמנת אתגרים פדגוגיים ודידקטיים שהמורים נדרשים בהם, ההשתלמות ממקדת את כוחותיה לחיזוק הידע והמיומנויות של הרכזים בניהול הלמידה הרב-ערוצית (מעורבת, היברידית), המסתמנת כבולטת, מומלצת ומתבססת בבתי הספר.

מטרות הקורס

  • יצירת תוכנית עבודה אג'ילית במדעים  המבוססת על הוראה, למידה והערכה היברידית
  • ניהול היברידי אפקטיבי של צוות מקצוע
  • חקירה והתאמה של דרכי הוראה, למידה והערכה מרחוק בהתאם לצורכי תחום הדעת
  • זימון מרחב להתנסות אישית וקבוצתית של הרכזים במדעים
  • יצירה של קהילה מקצועית של רכזי מקצוע מדעים , ,שבה מתבטאים כישורים , דעות ומאפיינים שונים של התפקיד.

קהל היעד

  • רכזי מקצוע מדעים ממלכתי בבתי הספר העל-יסודיים אשר מכהנים בפועל כרכזים, או בעתודה לתפקיד.
  • מורים למדעים בבתי הספר העל-יסודיים בעלי עניין בנושאי ההשתלמות.

מנחת הקורס

שמי רויטל נאמן יהל, בעלת תואר ראשון ושני (M.Sc.)  בביולוגיה מאוני' תל אביב ותואר שני בתכנית ויצמן רוטשילד למורים מצטיינים למדעים של מכון ויצמן. מנהלת אשכול פיס,  מורה ורכזת ביולוגיה בתיכון בעבר, בעלת וותק של 27 שנים במערכת החינוך. בעברי הרצתי  באוני' תל אביב בבית הספר לחינוך בנושא PBL., מנטורית לצוותי הוראה בבתי ספר , מובילת השתלמויות מורים בנושא PBL ויזמות בחינוך, שותפה  בוועדת היגוי של קהילת ידידי HTH בישראל והשתלמה ברשת בתי הספר של HTH בסאן דייגו המובילה את דרך הוראת ה- PBL בעולם.  זכיתי שנתיים ברציפות במענק מהקרן לעידוד יוזמות חינוכיות על פרויקט חקר הסרטן לתלמידי ביולוגיה,  ומקום ראשון בתחרות חדשנות ויזמות חינוכיות של עיריית תל אביב לשנת 2016 וזכיתי במענק של חממו"פ של משרד החינוך ביוזמה עירונית נערות לשליחות במדע בעיר כפר סבא.

היקף ומבנה הקורס

הקורס הינו בהיקף של 30 שעות עם ציון,  מוכר לאופק חדש ולעוז לתמורה וכולל : מפגשים סינכרוניים בהם נקיים למידת עמיתים המבוססת על תחקיר משותף של היישומים והפקת לקחים, כולל הצעות לשכלול הכלים על סמך "חוויית המשתמש" ויחידות לימוד א-סינכרוניות בהם תתנסו ביישום כלי ניהול, בעבודה השוטפת בבית הספר ומול רכזי המקצוע.

דרישות הקורס

לקבלת 30 שעות לגמול עם ציון יש להיות נוכחים במפגשים ולבצע את כל המשימות באתר הקורס, כולל משימת הסיכום.

מפגש פתיחה

הקורס יפתח במפגש סינכרוני  ביום ראשון , 25/10/20, בין השעות 21:30-20:00.

חשוב לדעת

שימו לב!  בהתאם לנהלים החדשים של משרד החינוך נדרשת השלמת כל יחידה בפרק זמן קצוב. לאור זאת לא נוכל לאפשר השלמה של יחידות לימוד באיחור.