חשיבה מסדר גבוה ושאלות עמ"ר בביולוגיה

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • ביולוגיה במודל "איחוד מול ייחוד"
  • מורים לביולוגיה בחטיבה העליונה

  • 02/12/2020
  • 30
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.

 כתוצאה מהטמעת הרפורמה ללמידה משמעותית במערכת החינוך, השתנה מבנה ההערכה במקצועות השונים ובכללם גם בביולוגיה. 

גם פריטי השאלות בבחינות הבגרות החיצוניות בביולוגיה עברו שינויים משמעותיים בשנים האחרונות, זאת מתוך מטרה להפחית את מספר השאלות הדורשות שינון בבחינות  ולקדם את יכולת היישום של המושגים והתיאוריות הנלמדות ואת הלמידה המשמעותית של התלמידים.

 בין השינויים המשמעותיים בבגרות בביולוגיה נמצא שאלות עמ"ר (ערכים מעורבות, רלוונטיות) ושאלות חשיבה מסדר גבוה – שאלות השוואה, שאלות טיעון ושאלות הדורשות ניתוח נתונים והסקת מסקנות. משקלן של שאלות אלו בבחינות עולה בהדרגה.

קהל היעד

מורים לביולוגיה בחטיבה העליונה

מטרות הקורס

  •   התמקצעות המורים בפיתוח פריטי בחינה מסדר גבוה ושאלות עמ"ר (ערכים, מעורבות ורלוונטיות).
  •   התמקצעות המורים בבניית מחוונים להערכת שאלות חשיבה מסדר גבוה בכללן שאלת עמ"ר.
  •   פיתוח וישום בפרקטיקות להוראת שאלות חשיבה מסדר גבוה ושאלות עמ"ר בכיתה.
  •   יצירת קהילת לומדים מזמנת שיח לשיתוף בהתנסויות ולמידה מהשטח

מנחי הקורס

נעמי רייבשטיין ומתיאס אלוש.

היקף הקורס ודרישות לגמול

הקורס בהיקף של 30 שעות מוכרות לגמול באופק חדש ובעוז לתמורה. כל תהליך הלמידה מתקיים ברשת בתוך הקמפוס הווירטואלי לעובדי ההוראה בישראל .הקורס מורכב מיחידות סינכרוניות וא- סינכרוניות.

מפגש פתיחה

הקורס ייפתח ב-2.12.20,  ט"ז בכסלו תשפ"א, ביחידה סינכרונית.

חשוב לדעת

שימו לב! בהתאם לנהלים החדשים של משרד החינוך, קבלת גמול מותנית בהשלמת כל משימות הקורס כולל משימת סיכום.