קורס תנך ממלכתי – ראשית העמ"ר ערכים מעורבות ורלוונטיות בשיעורי תנ"ך "והבאתם את עומר ראשית" (ויקרא כ"ג 10)

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • תנך ממלכתי
  • מורי תנ"ך בחט"ב ובחט"ע

  • 22/10/2017
  • 30
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

הקורס הינו בהובלת צוות הפיקוח על תחום הדעת במזכירות הפדגוגית וצוות מטח.

מפמ"ר תנ"ך וצוות מטח שמחים להזמין את מורי תנ"ך הרחוקים פיזית אך קרובים לנו ללב בחט"ב ובחט"ע לקורס "ראשית העמ"ר – ערכים מעורבות ורלוונטיות בשיעורי התנ"ך." בשנה שעברה נכנסו "שאלות העמ"ר" לבחינות הבגרות בתנ"ך. לא חלף זמן רב עד שכולנו הבנו שבכדי שנוכל לפתור שאלות אלו עלינו ללמד ברוח העמ"ר בכיתה.
הקורס יעסוק בהיבטים השונים של הכנת יחידות הוראה ברוח העמ"ר, במציאת רעיונות והשראה ברוח העמ"ר בחומרי הלמידה של המורה, והמרתם לשיעורים יצירתיים ידידותיים ומשמעותיים לתלמיד בכיתה. נעסוק גם בסוגיות מורכבות ונפיצות ובדרך להתמודדות עימם, ובדרך להפוך את העולם המקראי לחי, פועם, טעון, רלוונטי המאפשר שיח משמעותי עמוק ורלוונטי.
אף תלמיד לא יוכל להישאר אדיש לשיעורים אלו.

קהל היעד

הפעם חשבנו במיוחד עליך – מורה שגר אי שם בדרום או בצפון הרחוק…
הקורס מכוון למורי חטיבות ביניים ותיכון מהפריפריה הרחוקה ללא נגישות להשתלמויות בפסגות המפוזרות ברחבי הארץ. מכיוון שהקורס עוסק בהקניית מיומנויות בנושא העמ"ר גם מורי יסודי יוכלו למצוא בו עזר ועניין אף שהפרקים שדרכם יודגמו הדברים יילקחו מתוכנית הלימודים של החט"ב והחט"ע.

קצת ממה שצפוי בקורס

הקורס משלב יחידות מתוקשבות א-סינכרוניות הנלמדות בזמן ובמקום המתאים ללומד, ולבחירתו מגוון רחב של אפשרויות כדי שהנלמד יוכל להיות הכי רלוונטי ומעניין עבורו והוא יוכל להשתמש בלמידה בשיעורים עם תלמידיו, לצד ארבע יחידות מתוקשבות סינכרוניות – בהם יוכל המשתלם בדרכים ידידותיות וחדשניות לפגוש און ליין ולשתף, לשוחח, לדון, לתהות, להתלבט, ולשוב יחד עם עמיתיו לקורס מצפון ומדרום ויחד להגיע לתובנות מרתקות ומפתיעות.

מטרות הקורס

לאפשר למורה היכרות מעמיקה, כלים ומיומנויות עם תפישת השיעור כהזדמנות לעסוק בערכים, ברלוונטיות ולהפוך את התלמידים ללומדים המעורבים בתהליך הלמידה (עמ"ר) ובכך להפוך את הלמידה למשמעותית יותר. יינתן דגש על תרגול ויישום הכלים הנלמדים באמצעות הפרקים הנלמדים בכיתה.

מנחת הקורס

מוריה קלייטמן, תואר שני, מדריכה ארצית בתנ"ך.

הקורס יעסוק בסוגיות הבאות

לאפשר למורה היכרות מעמיקה, כלים ומיומנויות עם תפישת השיעור כהזדמנות לעסוק בערכים, ברלוונטיות ולהפוך את התלמידים ללומדים המעורבים בתהליך הלמידה (עמ"ר) ובכך להפוך את הלמידה למשמעותית יותר. יינתן דגש על תרגול ויישום הכלים הנלמדים באמצעות הפרקים הנלמדים בכיתה.

דרישות לקבלת גמול

הקורס מקנה 30 שעות גמול עם ציון לאופק חדש ולעוז לתמורה.
השתתפות פעילה בהשתלמות כוללת נוכחות פעילה בארבעת המפגשים הסינכרוניים,
ניתן להמיר את אחת ממטלות הבחירה בהשתתפות ביום סיור או ביום עיון מטעם המפמ"ר לאורך השנה.

 

מועדים

פתיחת הקורס: 22.10.17 ב' חשון תשע"ח
הגשת מטלת סיכום: 26.4 יא' אייר תשע"ח.

לתשומת ליבכם!

לתשומת לבכם קורס זה מיועד למשתלמים מרוחקים מפסגות שהמרחק מהפיסגה הקרובה הוא שעה. משתלמים קרובים לפסגות שירשמו לא יוכלו לצערינו לקחת חלק בקורס ולא יוכלו לקבל את דמי הרישום חזרה.