מטלת ביצוע בעברית לדוברי ערבית

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • עברית לדוברי ערבית במודל "איחוד מול ייחוד"
  • מורים מקצועיים לעברית במגזר הערבי בחטיבה העליונה בעלי חשיבה 'מחוץ לקופסה', המעוניינים לקדם למידה משמעותית כרלוונטית וחווייתית בתחום פורץ דרך זה.

  • 13/12/2018
  • 30
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.

הקורס- "מטלת ביצוע לחטיבה העליונה בבתי ספר ערביים"  נותן מענה למורים  בחלק הפנימי של 30%, חלק זה המתמקד בחלק היצירתי של למידה משמעותית. הקורס כולל פגש פנים אל פנים, וכל שאר תהליך הלמידה מתקיים ברשת האינטרנט מביתו של כול מורה.

הקורס מחולק ליחידות לימוד וירטואליות הכוללות הרצאות, סרטונים, חומר תאורטי ומשימות לביצוע, המשימות יועלו לקבוצות הדיון כבסיס לשיח ולגיבוש תובנות מקצועיות.

מטלת ביצוע שייכת ל"משפחה" הרחבה של הערכה חלופית ובאופן ממוקד יותר: לסוגי תהליכי הל"ה (הוראה, למידה, הערכה)השמים במרכזם תהליכים של חקר פעיל בתוך העולם הרלוונטי לתלמידים. במרכז מטלת ביצוע נמצאת: בעיה,(נושא, שאלה)  אשר עפ"י רוב היא בעיה מעשית (ולא תאורטית או פילוסופית, כלומר: מדובר בבעיה הקיימת בעולם האמתי), אשר התלמידים מתבקשים לחקור וללמוד על מנת להציע לה פתרון.כאמור, ההשתלמות תעסוק גם באיתור נושאים לעבודה בשתי יחידות ההרחבה לחמש יחידות בחלק הפנימי של ה30%.

כמו כן, המורים לעברית בחטיבה העליונה יתנסו במתודולוגיה של מטלת הביצוע וירכשו כלים להנחיית תהליך של למידה משמעותית והערכה חלופית.

יש לזכור שבקורס זה יהיה שימוש בדוגמאות ממספר תחומים (אזרחות, יהדות ושפות).

 

מטרות הקורס והנושאים המרכזיים

  • הטמעת יכולות למידה עצמית ויצירת הרגלי למידה עצמית שילוו את הלומד לאורך שנים.
  • פיתוח כושר גנרי של פתרון בעיות הכולל יכולת אנליזה, סינתזה והערכה, שיוכל להיות מיושם בכל בעיה חדשה ובלתי מוכרת.
  • שיפור הידע המקצועי על ידי שיפור יכולת הזכירה.
  • הגברת מוטיבציה ללמוד על ידי העברת האחריות ללמידה אל התלמיד עצמו.

קהל היעד

מורים מקצועיים לעברית במגזר הערבי בחטיבה העליונה בעלי חשיבה 'מחוץ לקופסה', המעוניינים לקדם למידה משמעותית כרלוונטית וחווייתית בתחום פורץ דרך זה.

מנחה הקורס

שריף ח'לאילה- מדריך ארצי בהוראת העברית בבתי ספר ערביים.

היקף הקורס ודרישות לקבלת גמול

הקורס בהיקף של 30 שעות מוכר לגמול באופק חדש ובעוז לתמורה. כל תהליך הלמידה מתקיים ברשת בתוך הקמפוס הווירטואלי לעובדי ההוראה בישראל. הקורס מחולק ל-7 יחידות לימוד מקוונות הכוללות חומר תאורטי (הרצאות, סרטונים, חומרי קריאה) ומשימות לביצוע. לקבלת 30 שעות לגמול עם ציון יש לבצע את כל המשימות באתר הקורס, כולל משימת הסיכום.

 

חשוב לדעת

הקורס ייפתח ביום חמישי 13.12.18 במפגש סינכרוני בשעה 20:30. 

במהלך הקורס יתקיימו יחידות סינכרוניות בהם תידרש השתתפותכם, ויחידות וא-סינכרוניות מקוונות אותן תצטרכו להשלים במשך פרק זמן מוקצב מראש.

סילבוס מפורט של הקורס יפורסם בהמשך**