קורסים בלמידה עצמית- מיקרו-קרדיטציה

מיקרו-קרדיטציה

פיתוח מקצועי מותאם אישית

מגוון קורסים בלמידה עצמית

למה כדאי להירשם עכשיו?

10+10+10 = יותר מ-30
מדויק ופרקטי
קבלת גמול על העשייה שלכם בשטח

ייחודיות הקורסים:

  • למידה לכולם- כלל הקורסים במודל מיקרוקרדיטציה פתוחים ללמידה החל מה 6.10, ברישום בסיסי ובחינם וללא הגבלה על מספר הקורסים. בכל קורס תינתן האפשרות להמשיך לשלב היישומי, להתנסות בפרקטיקה בכתה, להגיש תוצר ולקבל על כך הכרה לגמול.
  • תוכלו לקבל גמול על העשייה שלכם בשטח (מה שאתם גם ככה כבר עושים) – כלל הקורסים במודל מיקרו קרדיטציה מוכרים לגמול השתלמות של משרד החינוך, כאשר בשלב זה כל קורס שווה ערך ל-10 שעות השתלמות. בנוסף לגמול ההשתלמות, יוענק לכם תג דיגיטלי פורמלי המעיד על רכישת הכשירות. את התג הדיגיטלי תוכלו לשמור ולהציג למעסיק שלכם, לצרף לקורות החיים שלכם או להציג ברשתות חברתיות מקצועיות אם תרצו בכך. הקורסים פתוחים לרישום עד סוף חודש אפריל, כך שאם תחליטו להירשם לקורס נוסף שיתגלה כרלוונטי עבורכם בהמשך השנה- תוכלו! תהליך הלמידה מתקיים כולו ברשת, וניתן ללמוד באופן עצמאי ובזמן המתאים לכם.

 

  • המודל מדויק ופרקטי – מודל מיקרו קרדיטציה מבוסס על "למידה קלינית", כלומר יוצא מתוך אתגרים חינוכיים נפוצים, ומציע מגוון של כשירויות שנותנות מענה לאתגרים אלו. בכל קורס תמצאו פרקטיקת הוראה ספציפית אותה תכירו לעומק ותתנסו בה בשטח. לאחר ההתנסות תשתפו את העמיתים לקורס בתובנות שלכם, ותוכלו לשמוע על ההתנסות של העמיתים במטרה לשפר את רכישת הכשירות.

 

לקטלוג הקורסים ולהרשמה

מורים מספרים:

 

  • "כמורה ביסודי אני מלמדת גם חשבון, גם עברית וגם אנגלית, אבל בכל שנה יכולתי לבחור רק תחום דעת אחד להשתלם כי זה הגיע ל-30 שעות. במודל החדש יכולתי לקחת 3 קורסים שמתאימים לי- באנגלית, מדעים וחשבון בלי לוותר על אף תחום דעת". 
  • אני מורה למדעים כבר יותר מ-20 שנה. זו הפעם הראשונה שיכולתי לשלב השתלמויות דיסציפלינאריות יחד עם השתלמויות שעוסקות במיומנויות רכות יותר שעזרו לי להתמודד עם כל מיני קשיים בכיתה שלי".
  • "מרגיש כמו בנקאות אישית, רק בפיתוח מקצועי…"
  • "הקורס מאוד זמין וגמיש בהתאם ללוח הזמנים שלי. נרשמתי מתי שהתאים לי. ניתן לחזור על החומר לרענון ובשעות נוחות לפי העדפותיי".
  • "אני מאמינה בשיטת הלמידה העצמית, וזו מבחינתי הלמידה האידיאלית והמותאמת למאה ה-21, פשוט בוחרים קורס לפי צורך, ולומדים לבד, בזמן הנוח לך".
  • "אתה לומד לבד בקורס אבל גם נחשף לעמיתים נוספים שדרכם ניתן ללמוד הרבה דברים חדשים".
  • "הקורס עוסק במיומנות אחת ממוקדת וספציפית ומחדד את הצורך במיומנות. רכשתי כלי יעיל לעבודה, שהשתמשתי בו תוך כדי הלמידה בקורס וגם אחר כך".
  • "אופן הצגת הפרקטיקות בקורסים יצרו אצלי מוטיבציה להתנסות בשטח, וזה עזר לי להתמודד עם אתגרים שאני  נתקלת בהם כל הזמן".
  • "למרות הוותק שלי למדתי דברים חדשים ודרכים אחרות וגם התלמידים שלי נהנו וגילו מוטיבציה גבוהה".

אודות מודל הלמידה

איך לומדים בקורס במודל מיקרו קרדיטציה? תהליך הלמידה בקורס אישי ועצמאי ברובו, ומורכב מ-5 שלבים:

  1. שלב הלמידה – בשלב זה יוצג האתגר החינוכי איתו מתמודד הקורס ופרקטיקה אפקטיבית להתמודדות עם אתגר זה. הלמידה בשלב זה תתבצע באמצעות לומדות, סרטונים, מאמרים ופעילויות אינטראקטיביות נוספות ללמידה עצמית.
  2. שלב התכנון בשלב זה תתכננו פעילות שבה תיישמו את הכשירות אותה למדתם בשלב הלמידה עם תלמידיכם.
  3. יישום ותיעוד – בשלב זה תיישמו את התכנון שלכם עם התלמידים. את היישום המלא או את חלקו תתבקשו לתעד באופן אותנטי לפי ההנחיות שתקבלו בקורס עצמו.
  4. רפלקציה – בשלב הזה תכתבו רפלקציה קצרה על ההתנסות על פי מספר קריטריונים, ותגבשו את התוצר השלם שלכם (התכנון + תיעוד + רפלקציה) שאותו תעלו להערכת עמיתים.
  5. הערכת עמיתים – בשלב הזה המערכת תחלק לכל אחד מכם מספר תוצרים של עמיתים להערכה לפי מחוון מדויק. שלב זה יסייע לכם להפנים את הכשירות שלמדתם תוך כדי חשיפה לדרכי יישום שונות של אותה הכשירות בדיוק על ידי העמיתים בקורס.
    ביצוע שלב זה הוא זה שיזכה אתכם בציון לגמול ובתג הדיגיטלי.

חמשת השלבים יחד מאפשרים לחוות מעגל למידה שלם, שבאמצעותו אתם רוכשים כשירות שחשובה לעבודה שלכם עם התלמידים. לכן, כל השלבים הינם הכרחיים על מנת לעמוד בתנאי הזכאות לגמול.

שאלות ותשובות

מהו מספר הקורסים המקסימאלי שניתן לקבל עבורם גמול בשנה?

ניתן לצבור גמול של 30 שעות בשנה עבור למידה בקורסי מיקרו בלבד. בתשע"ט מדובר בלמידה של שלושה קורסים בהיקף של 10 שעות כל אחד.

האם אני מקבל הכרה לגמול בגיליון האישי שלי מיד עם סיום הקורס?

כדי לקבל גמול בהיקף של 30 שעות עובד ההוראה נדרש ללמוד שלושה קורסים. אם למד פחות מ- 30 שעות בשנה (3 קורסים), השעות הנצברות להכרה לגמול בהיקף של 10-20 שעות ישמר ויעמוד לרשותך להשלמה בתוך שלוש שנים מתחילת הקורס הראשון. עובד ההוראה יקבל אישור על סיום בהצלחה של הקורס בהיקף השעות הנלמד.

כמה פעימות / מחזורי למידה יש בכל שנה?

הקורסים פתוחים לאורך כל שנת הלימודים ובמהלכה יש 2 פעימות של הגשת תוצר להערכת עמיתים בכל קורס (מועדי הפעימות יפורטו בקורסים השונים).

מתי מתחילה הלמידה בקורס אליו נרשמתי?

 לאחר שנרשמת לקורס, תוכל להתחיל ללמוד באופן עצמאי לאחר שתקבל הרשאה לכניסה למרחב. תהליך הפקת ההרשאה מתבצע בסמוך לפתיחת הקורס.  מרגע קבלת ההרשאה, הלמידה בקורס היא עצמית וגמישה בהתאם לדרישות המפורטות בכל קורס ובהתאם לבחירתך.

האם ההרשמה פתוחה גם לאחר פתיחת הקורס?

ההרשמה נותרת פתוחה גם לאחר פתיחת הקורסים ב-1.11 וניתן להצטרף בכל שלב לתהליך הלמידה.

מתי אקבל אישור על סיום הקורס?

כשלושה חודשים אחרי העמידה בכל דרישות הקורס.

הקורסים מוכרים לאופק חדש ולעוז לתמורה? 

קורסים המיועדים ליסודי בלבד מוכרים לאופק חדש, קורסים המיועדים לחטיבה עליונה בלבד מוכרים לעוז לתמורה וקורסים לחטיבת ביניים מוכרים לאופק חדש ולעוז לתמורה. במידה והקורסים מיועדים גם למורי יסודי וגם לעל יסודי הם מוכרים לאופק חדש ולעוז לתמורה.

השתכנעתם? מוזמנים להירשם בקטלוג הקורסים